51 concerts també pengen el cartell d'entrades exhaurides.
32.644 espectadors han passat pels 80 concerts programats
Madeleine Peyroux, Dianne Reaves i Melody Gardot, primers noms confirmats de l’edició 54, que aviat presentarà nous noms estel·lars
L'explosió d'alegria i vitalitat de la Letter to Milos de Marco Mezquida i el seu trio al Conservatori del Liceu va tancar la 53 edició del Voll-Damm Festival de Jazz. Un festival que va començar l'octubre del 2021 amb la covid encara afectant els aforaments i que s'ha acabat amb una guerra terrible en sòl europeu.
A pesar de tots els entrebancs, però, el festival tanca amb una xifra d'ocupació del 82% i 32.644 espectadors repartits pels diversos espais. La xifra dels espectadors de pagament suma 21.344 la resta, 11.300, han participat en activitats paral.les als concerts.
Iniciatives com DO Jazz CAT, els concerts al Harlem Jazz Club i la programació del Milano Jazz Club s'han tancat amb ocupacions del 100 % o molt a prop.
L’edició 53 del festival ha viscut nits plenes de màgia amb Richard Bona i Alfredo Rodríguez al capdavant d'un poderós sextet just el dia de l'aniversari del baixista camerunès, l'impactant vocalista cubà Cimafunk, l'esperat retorn de José James, l'estrena a Barcelona de l'espectacle d'Andrea Motis Guitar Storm, la celebració dels 10 anys del disc En la imaginación firmat per Sílvia Pérez Cruz i el Javier Colina Trio, el comiat definitiu de La Locomotora Negra i la presentació ja esmentada de l'últim treball discogràfic de Marco Mezquida.
Pel De Cajón!, la sèrie flamenca del festival, han passat el guitarrista Rafael Riqueni en solitari, Antonio Carmona en un espectacle d'estrena i una producció pròpia del festival, Una Nit amb Solera, amb tres grans guitarristes: Pepe Fernández, Jerónimo Maya i Rycardo Moreno. Estrella Morente va actuar al Palau de la Música, Dorantes va tornar a Barcelona i Chano Domínguez-Diego Amador van oferir un duel de pianos entre el flamenc i el jazz a la sala BARTS.
Aquest any la Medalla d’Or del festival ha estat atorgada al Conservatori del Liceu per celebrar una dècada de col·laboració del festival amb l'escola del Raval. La seva directora general, Maria Serrat, va rebre la medalla de mans del padrí del festival, Chucho Valdés, Tito Ramoneda, president de TheProject, i Joan Anton Cararach, director artístic del festival. L’acte d’entrega es va fer al Palau de la Música Catalana abans del concert de Chucho Valdés. Valdés tornava al festival per presentar el que ell considera la seva obra mestra en la seva estrena al nostre país: La Creación.
Un any més, el Conservatori del Liceu ha estat l'epicentre del jazz a Barcelona amb una sèrie de concerts i classes magistrals úniques al món que han estat ressenyades en capçaleres tan importants com DownBeat i JazzTimes. Els protagonistes d’aquest any, entre d'altres, han estat: Melissa Aldana, The Trio amb Ted Nash (músic cabdal de la Jazz At Lincoln Center Orchestra de Wynton Marsalis), Jakob Bro, Jeff Ballard, Chris Potter, Ambrose Akinmusire, Bill McHenry, Michael League i Kenny Garrett. Tomatito i Chucho Valdés també van fer classes magistrals abans dels seus concerts al Palau de la Música.
El festival ha col·laborat per primera vegada amb el centre KBr de la Fundación Mapfre en una excepcional exposició dedicada al fotògraf Lee Friedlander, autor de retrats de figures icòniques de la història del jazz com ara John Coltrane, Miles Davis, Duke Ellington, Aretha Franklin i Sarah Vaughan. L'exposició encara es pot visitar, fins al 8 de maig.
El festival, a més a més, ja ha anunciat els primers noms de l’edició número 54, amb tres grans veus que cantaran al Palau de la Música: Madeleine Peyroux, Dianne Reaves i Melody Gardot.